Počnite planirati

Životno osiguranje u Evropi


 Premija ŽIVOTNOG osiguranja sa 667 milijarde €, čini 60 % ukupne premije osiguranja u Europi.

Ukupna PREMIJA životnog osiguranja po stanovniku znatno se razlikuju širom Evrope, a najveća je u velikim finansijskim centrima i skandinavskim zemljama, u kojima dominira ŽIVOTNO osiguranje.

Sa druge strane, u zemljama centralne i istočne Evrope, premija je dosta niža od evropskog proseka.

Prosečna premija ŽIVOTNOG osiguranja po stanovniku u Evropi za 2013. iznosi 1.124 €.

ukupna-premija-zivotnog-osiguranja-evropa-2013

 

Razlike u pogledu PREMIJE životnog osiguranja po stanovniku, kreću se u rasponu od 3.310 € u Švajcarskoj i 3.263 € u Finskoj, a samo 15 € u Turskoj i 18 € u Rumuniji, dok je prosek pojedinih balkanskih zemalja još manji, ali sa tendencijom rasta.

 

Koja su najznačajnija tržišta ŽIVOTNOG osiguranja?

Najveća tržišta ŽIVOTNOG osiguranja u Evropi su Velika Britanija, Francuska, Nemačka i Italija, koje zajedno čine skoro 70% ukupne premije životnog osiguranja u Evropi.

Standard EU-a je da ŽIVOTNO osiguranje učestvuje oko 60% u ukupnoj premiji osiguranja.

Najveći rast premije ŽIVOTNOG osiguranja je ostvaren u Portugalu i Italiji, a više od 60% evropskih sredstava životnog osiguranja INVESTIRANO je na tržištu Francuske, Velike Britanije i Nemačke.

Koji su najzastupljeniji kanali prodaje ŽIVOTNOG osiguranja?

Glavni kanal prodaje za ŽIVOTNO osiguranje u Europi je BANKOOSIGURANJE, zatim posrednici, agenti i direktna prodaja.

BANKOOSIGURANJE stvara više od 70 % premije u Portugalu, Italiji i Turskoj, više od 60 % u Francuskoj i više od 40 % u Austriji, Belgiji i Malti.

Izvor: Insurance EuropaSwiss Re Sigma