Premija životnog osiguranja sa 667 milijarde €, čini 60 % ukupne premije osiguranja u Europi.
Ukupna premija životnog osiguranja po stanovniku znatno se razlikuju širom Evrope, a najveća je u velikim finansijskim centrima i skandinavskim zemljama, u kojima dominira životno osiguranje. Sa druge strane, u zemljama centralne i istočne Evrope, premija je dosta niža od evropskog proseka.
Prosečna premija životnog osiguranja po stanovniku u Evropi za 2013. iznosi 1.124 €.
Razlike u pogledu premije životnog osiguranja po stanovniku, kreću se u rasponu od 3.310 € u Švajcarskoj i 3.263 € u Finskoj, a samo 15 € u Turskoj i 18 € u Rumuniji, dok je prosek pojedinih balkanskih zemalja još manji, ali sa tendencijom rasta.
Koja su najznačajnija tržišta životnog osiguranja?
Najveća tržišta životnog osiguranja u Evropi su Velika Britanija, Francuska, Nemačka i Italija, koje zajedno čine skoro 70% ukupne premije životnog osiguranja u Evropi.
Najveći rast premije žpvotnog osiguranja je ostvaren u Portugalu i Italiji, a više od 60% evropskih sredstava životnog osiguranja investiramo je na tržištu Francuske, Velike Britanije i Nemačke. Standard EU-a je da osiguranje života učestvuje oko 60% u ukupnoj premiji osiguranja.
Koji su najzastupljeniji kanali prodaje životnog osiguranja?
Glavni kanal prodaje za životno osiguranje u Europi je bankoosiguranje, zatim posrednici, agenti i direktna prodaja. Bankoosiguranje stvara više od 70 % premije u Portugalu, Italiji i Turskoj, više od 60 % u Francuskoj i više od 40 % u Austriji, Belgiji i Malti.
Izvor: Insurance Europa, Swiss Re Sigma